STA-RING Rulman Koruyucu (Mil Topraklama Bileziği)
Sipariş Kodu: STA-RING
Seçilebilir Çap (mm)
GENEL BİLGİLER
Rulman Koruyucu (Mil Topraklama Bileziği), Motor ve ekipmanlarını istenmeyen mil akımları ve hasarlarından korumak için son teknoloji ile geliştirilmiştir. Milden gövdeye çok küçük empedansa sahip yol oluşturan ve rulmanları tamamen atlayacak özellikte maxi iletken mikro fiber kıllar içeren patentli teknolojiye sahiptir. (PATENT NO: 2013/04117) Sta-Ring ASF Rulman Koruyucu müşterinin ihtiyacı doğrultusunda özel ölçülerde üretilebilir.
ÇÖZÜMLER
MONTAJ
Sta-Ring Rulman Koruyucu, 2 farklı üretim tekniği sayesinde her türlü motora kolayca ve hızlı bir şekilde monte edilebilir.
Motor milinin ve Sta-Ring ASF’ nin temas edeceği yüzeyin, boya ve benzeri yalıtkan malzemelerden temizlendiğinden emin olun. (fotoğraf 1)
Sta – Ring ASF Rulman Koruyucuyu motor milinden döndürerek merkezleyin ve montaj deliklerinin yerlerini işaretleyin. 3 mm’ lik bir matkap yardımıyla gövdeye montaj delikleri açın. (fotoğraf 2-3)
Sta-Ring ASF’ yi elektrik iletkenliği olan vidalar ile gövdeye monte edin. Elektrik akımı vidalar üzerinden geçeceğinden bu husus önemlidir. (fotoğraf 4)
Sta-Ring ASF motorunuzun topraklamasını sağlamaz. Sta-Ring ASF’ den verim alabilmek için motorunuzun iyi topraklanması gereklidir. (fotoğraf 5)
TEKNİK BİLGİLER | |
Ürün Ölçüleri | Ø 6,90 ile Ø 150,90 mm arası |
Et Kalınlığı (Genişlik) | 7,50 mm |
Ürün Kıl Özelliği | % 100 Karbon |
Ürün Yapısı | Alüminyum |
Ürün Sertifikası | CE |
MİL AKIMLARI, NEDEN OLDUĞU HASARLAR VE ENGELLENMESİ
Kırmızı renk ile gösterilen akım yolu, dönüş yolu rulmanlardan ve sonunda da motorun topraklama bağlantısından toprağa geçen, rotora eşlenmiş kapasitif akımdır. Bu yol sonunda muhtemel bir rulman hasarına neden olacak şekilde motorun rulmanlarından geçen bir akım yaratmaktadır.
Yeşil renk ile gösterilen yol ise yine stator sargılarından rotora kapasitif olarak eşlenmiş akımı göstermektedir. Bu yol motorun kasnak tarafındaki rulmanında ve motoru yüke bağlayan bazı kaplin çeşitlerinde kaplinin kendinde hasar meydana getirmektedir.
Sarı renk ile gösterilen akım, motor gövdesi, motor rulmanı, motor mili, kaplin, motorun kasnak tarafındaki rulmanı, yükün topraklanması ve en sonunda sürücünün topraklamasından geçerek aktarmasıdır. Bu yoldan geçen akım, kapline olduğu kadar, motora ve motorun kasnak tarafındaki rulmanına da hasar verecek potansiyele sahiptir.